Komt de boer niet naar Weevers Mechanisatie, dan komt Weevers Mechanisatie gewoon naar de boer. Stefan Bouma uit Rutten is prima te spreken over deze ‘service dichtbij’.
“Wij zijn al decennialang trouw aan Case IH. En we nemen geen afscheid vanwege de afstand tot de dealer”, zegt Stefan Bouma in Rutten. Samen met enkele partners vormt hij Combinatie Bouma-Holtslag VOF. De overgang in 2022 van het Case IH dealerschap naar Weevers Mechanisatie in Swifterbant, was voor hen even wennen. Maar bijna drie jaar later weet hij uit ervaring dat hun nieuwe dealer met ‘service dichtbij’ prima ondersteuning biedt. “Ze reageren altijd snel en ze zitten er bovenop om hun klanten tevreden te houden.”

Uit de brand geholpen
Met een bewerkt areaal van ongeveer 400 ha heeft het gespecialiseerde pootgoedbedrijf een imposant trekker- en machinepark en een bijbehorende werkplaats met bemensing. “We kunnen veel zelf”, bevestigt Bouma. “Reguliere beurten en kleine reparaties doen we altijd hier op het bedrijf. Alleen bij complexe reparaties of als we er met een diagnose niet uitkomen, schakelen we de dealer in. Soms ook bij tijdgebrek.”
Via ‘service dichtbij’ is de VOF ondertussen al een paar keer op cruciale momenten uit de brand geholpen door Weevers Mechanisatie. “De vuurdoop was toen een trekker van een zaaibedcombinatie een storing gaf”, herinnert Bouma zich. “Dat was op een vrijdagavond tegen middernacht. Wij wilden de volgende dag uien zaaien. De monteur van dienst kwam meteen. En het is ons ook al eens gebeurd dat een gps-abonnement laat op de avond verliep. Dat heeft Weevers Mechanisatie toen direct voor ons gefixed. En toen ze er bij een storing van onze kunstmeststrooier niet meteen uitkwamen, hebben ze een vervangende identieke machine voor ons geregeld van een andere akkerbouwer. Dat noem ik netjes.”